×
بیتحرف ماحرف شما
x - »
| 31 ارديبهشت 1403, 3:23 ب.ظ
0098 21 88961224

کتاب " عصر حیرت " نوشته آقای مهدی نصیری با نقد آقای رسول جعفریان بر روی پایگاه " تمدن ما " قرار گرفت.
همچنین فیلم نظر آقای شهریار زرشناس در این خصوص ، در گالری در معرض نگاه کاربران محترم است .


دانلود فایل ضمیمه PDF
عصر حیرت همانطور که از نامش بر می آید ،حاصل " حیرت عصری " نویسنده است . کتاب با هدف "جستاری کلامی پیرامون حکمرانی فقهی و تمدن سازی دینی در عصر غیبت و سیطره مدرنیته " از جمله کتابهای نویسندگان مسلمان در پاسخ به چالش عینی " مشروعیّت حکومت در عصر غیبت " است . این که آیا نویسنده توانسته در پاسخ به این چرایی از عهده ی این حیرت عصری خود میان خدای سنت و خرمای مدرنیته برآید یا خیر؟ این سؤالی است که در انتهای کتاب ، جواب درست یا غلط آن به خواننده داده خواهد شد. نکته ی مهم لزوم وجود تبحث فلسفی ، فقهی و کلامی در این وادی خطیر ، در عین عدم منافات بحث های نظری در این خصوص با " تعالی حاکمیّت در تحقق عینی و فعلی آن " ضمن پرهیز از سیطره ی مدرنیته و حاشیه روی های سیاسی معمول اینگونه بحث هاست.

برچسب ها :


نام*
ایمیل*
نظر*




نظر (8+)

این که هر فرد " خداگونه" از سوی خود نامی بر این عصر می گذارد ، جای تعجب نیست ، این که افرادی پیدا می شوند و دور خود به پیله بافی مشغولند و نام آن را نقد مشفقانه می گذارند ؛ هم جای تعجب نیست، جای تعجب از این است که این ها واقعاً با کنار گذاشتن مبانی عقلی ، خود را عاقل قوم می پندارند و علم مظنون خود را در برابر علم امام قرار می دهند و می گویند از اندیشه امام فاصله گرفته اند. مبارک باشد این فاصله چون بدیهی است که چنین ظن بافی هایی سر از وادی حیرت در می آورد که درآنند و به آن خود اذعان دارند.
14 شهریور 1401
نام: ناصر صحت
admin
مشکل در این نیست . بزرگترین مشکل کشاندن فرعیات از حاشیه به متن و بیان حرف هایی است که اول توسط دشمن بافته و بعد توسط کوکبان ها القاء و سپس از بیان برخی سر در می آورد. سوال این است که چرا افراد ابتدائاً قائل به نقد نیستند و حرف های مکرر، با تیترهای متفاوت تکرار می شود در هر دهه ؟یک روز شورای نگهبان ، یک روز گمانه زنی ها در خصوص آینده ی نظام ، یک روز خلط سفسطه آمیز در مبانی مقبولیت و مشروعیت ، یک روز تسری فساد و تخلف برخی مسئولین از بدنه ی نظام به اصل آن ، یک روز نگاه متحجرانه به تجدد و نگاه متجددانه به تحجر ، یک روز فریاد وا اسلاما در خصوص مبانی اهل بیت علیهم السلام با رویکرد خلاف این مبانی ؛ و نهایتاً یک روز تیشه به ریشه و فرصت سوزی با ادعای اصلاح و نقد مشفقانه ، که شاید بشود در تأسی از دوستان نام این عصر را " عصر تیشه به ریشه " گذاشت ، حال که کسی به کسی نیست ، از نامگذاری چه باک ؟!
14 شهریور 1401
نام: admin
چرا عموماً منتقدان این جامعه یا متکلم وحده اند یا متکلم مع الغیر آن هم با ادعای مردم سالاری با نواختن مخاطب ؟!
14 شهریور 1401
نام: متین غادلی
admin
دلیلش شاید در صبوری مخاطبینی است که هنوز پایمردانه پای این انقلاب ایستاده و از بذل جان و خون خود و عزیزانشان هم دریغ ندارند . حرف زدن که مالیات ندارد باید دید چه کسانی در عمل پای این انقلاب می ایستند؟
14 شهریور 1401
نام: admin
سلام
همازٍ مشاءٍ بنمیم در سوره ی قلم وصف حال کیست ؟
جز آنان که به جای جبهه ی کفر ، مدام دم پر رهبران جبهه ی حق مشغول پرسه اند؟!
14 شهریور 1401
نام: عبدالله شریفی
admin
عیّابی در یک انقلاب کار خوبی نیست ،آن هم با وجود دشمنی های عیان دشمنان و خواب معلوم دوستان ،آن که بیدار است نباید همچون" مشائون بالنمیمه " وقت این بیداری را صرف جدا ساختن دوستان و عیب جویی از پاکیزگان کند. در تفسیر اهلبیت علیهم السلام نام این کار را صریحاً شرارت گذاشته اند. و عیّاب و ساعی در فتنه را در حدیث شریف نبوی در زمره ی اهل کفر برشمرده اند . این زنگ خطری باشد برای دوستان تا به محض درج و طرح یک شبهه یا خبر یا یک حرکت ،بی تأمل و ارتجالی - حتی به فرض نیّت خیر - وسط میدان نپرند و نام این کار را تأملات نگذارند. تأمل کجا و عجولی های عیان برخی دوستان کجا؟!
14 شهریور 1401
نام: admin
به کسانی که قبل از بارش باران چتر ـ آن هم باز ـ دست می گیرندچه می گویند؟
14 شهریور 1401
نام: حسین عبداللهی
admin
مهتم ،خیر اندیش ، نگران ،محتاط ، باران ترس ، خشک طلب و کمی تا قسمتی هم مسئول آلارم های حاشیه ای
14 شهریور 1401
نام: admin

نسخه قابل چاپ
کد خبر : 50126
تاریخ خبر : 1401/06/09-04:30
تاریخ به روز رسانی : 1401/08/17-01:02